rodzaj zapomogi |
potrzebne dokumenty |
szkoda w mieniu pracodawcy
(uszkodzenie pojazdu MPK lub pojazdy obcego w wyniku kolizji
lub szkody powstałe w wyniku wykolejenia) |
- podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
- pełny kosztorys szkody, w szczególności:
- kosztorys materiałów i robocizny (w przypadku szkody w autobusie/tramwaju/innym pojeździe MPK
- koszty użycia dźwigu, kosztorys z Zakładu Torów i Sieci (w przypadku wykolejenia)
- kosztorys szkody w obcym pojeździe – pełna dokumentac ja przesłana do MPK (przynajmniej wycena rzeczoznawcy)
- inne kosztorysy
- ugoda/zobowiązanie z MPK (z podaną ilością i kwotą rat spłaty) – jeśli zdarzenie nastąpiło w czasie pracy w MPK
- karta drogowa wozu
- grafik – jeśli zdarzenie nastąpiło w czasie jazdy z wolnego
- raport prowadzącego – najlepiej potwierdzony przez kierownika zakładu
- wydruk z Centrali Ruchu
- opis zdarzenia podpisany przez kierownika zakładu (jeśli nie było przy zdarzeniu Centrali Ruchu) – należy podać miejsce, datę, godzinę zdarzenia, nr linii oraz krótki opis, co się stało
- pasek z wypłaty (lub dowód wpłaty do kasy) potwierdzający odciągnięcie z pensji raty za szkodę (lub wpłatę raty w kasie) – pasek/dowód wpłaty są podstawą do zwrotu kosztów przez Fundusz
|
opłacenie biegłego sądowego |
- podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
- odpowiedni dokument sądowy potwierdzający powołanie biegłego sądowego (z dokładnym opisem zdarzenia) – np. postanowienie z sądu
- wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
- wezwanie do zapłaty
- dowód wpłaty potwierdzający opłacenie przez członka Funduszu kosztów powołania biegłego
|
zasądzone koszty postępowania sądowego
(koszty sądowe, grzywny, nawiązki sądowe, itp.) |
- podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
- postanowienie/wyrok z sądu
- wezwanie do zapłaty
- dowód wpłaty potwierdzający opłacenie przez członka Funduszu kwot zasądzonych w postanowieniu/wyroku sądowym
- wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
|
opłacenie adwokata
(opłacenie pełnomocnika
procesowego w postępowaniu
przed sądem cywilnym oraz obrońcy w sprawach karnych) |
- podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
- akt oskarżenia lub inny dokument sądowy potwierdzający wszczęcie przeciwko członkowi Funduszu postępowania sądowego (na dokumencie musi być wpisana przez sąd sygnatura akt sprawy)
- faktura (lub rachunek) wystawiona przez kancelarię adwokacką - imiennie na członka Funduszu; na fakturze musi być wpisana sygnatura akt sprawy (identyczna jak na dokumencie z sądu/prokuratury)
- dowód wpłaty za koszty pomocy prawnej (jeśli faktura była płatna przelewem)
- wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
|
mandat karny
(tylko związany z wykonywaniem obowiązków prowadzącego pojazd) |
- podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
- mandat karny wraz z dowodem wpłaty
- wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
- opis zdarzenia podpisany przez kierownika zakładu (jeśli nie było przy zdarzeniu Centrali Ruchu) – należy podać miejsce, datę, godzinę zdarzenia, nr linii oraz krótki opis, co się stało
Uwaga:
Jeśli członek Funduszu nie zapłacił mandatu, który otrzymał kilka miesięcy wcześniej i przyjdzie z takim mandatem do Funduszu Asekuracji – Fundusz nie pokrywa kosztów ewentualnych odsetek naliczonych przez organ skarbowy za zwłokę w spłacie mandatu!
Jeśli zatem członek Funduszu przyniesie nakaz komorniczy z urzędu skarbowego, w którym wymieniona będzie kwota główna mandatu oraz kwota odsetek, Fundusz zwróci tylko i wyłącznie kwotę główną mandatu!
INFORMACJA!
Fundusz Asekuracyjny
nie zwraca mandatu za korzystanie
z telefonu komórkowego niezgodnie
z prawem o ruchu drogowym.
|
koszty badań wynikłych
z uczestnictwa w wypadku
z ofiarami |
- podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
- wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
- opis zdarzenia podpisany przez kierownika zakładu (jeśli nie było przy zdarzeniu Centrali Ruchu) – należy podać miejsce, datę, godzinę zdarzenia, nr linii oraz krótki opis, co się stało
- faktura/rachunek za przeprowadzone badania (najlepiej z opisem, czego dotyczyły)
- dokument z sądu/prokuratury/policji/od pracodawcy – jeśli któryś z tych organów zlecił takowe badanie
- inna dokumentacja dotycząca zdarzenia
|
koszty komisji sprawdzającej stan techniczny pojazdu po zawinionej kolizji |
- podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
- wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
- opis zdarzenia podpisany przez kierownika zakładu (jeśli nie było przy zdarzeniu Centrali Ruchu) – należy podać miejsce, datę, godzinę zdarzenia, nr linii oraz krótki opis, co się stało
- dokument wystawiony przez komisję sprawdzającą stan techniczny pojazdu
- faktura/rachunek/kosztorys dotyczące zdarzenia
- inna dokumentacja dotycząca zdarzenia
|
W szczególnych (indywidualnych) przypadkach Fundusz może zapłacić koszty mandatu karnego lub koszty zasądzone przez sąd w imieniu członka Funduszu – decyduje o tym Zarząd Funduszu Asekuracji.
Do wypełnienia podania o przyznanie zapomogi z Funduszu niezbędne będą następujące dane:
- adres zameldowania z kodem pocztowym i adres zamieszkania, jeśli jest inny niż adres zameldowania,
- PESEL,
- NIP,
- urząd skarbowy, w którym rozlicza się członek Funduszu,
- nazwa banku i numer oddziału banku
- pełny numer konta bankowego, na który należy przelać świadczenie,
a ponadto również:
- data i godzina zdarzenia,
- nr linii, na której miało miejsce zdarzenie.
|