Aktualności Związek Zawodowy Działalność Związku Archiwum Kontakt
 
 
   

Działalność Związku





Świadczenia


rodzaj zapomogi

potrzebne dokumenty

 

szkoda w mieniu pracodawcy

(uszkodzenie pojazdu MPK lub pojazdy obcego w wyniku kolizji
lub szkody powstałe w wyniku wykolejenia)

  • podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
  • pełny kosztorys szkody, w szczególności:
    • kosztorys materiałów i robocizny (w przypadku szkody w autobusie/tramwaju/innym pojeździe MPK
    • koszty użycia dźwigu, kosztorys z Zakładu Torów i Sieci (w przypadku wykolejenia)
    • kosztorys szkody w obcym pojeździe – pełna dokumentac ja przesłana do MPK (przynajmniej wycena rzeczoznawcy)
    • inne kosztorysy
  • ugoda/zobowiązanie z MPK (z podaną ilością i kwotą rat spłaty) – jeśli zdarzenie nastąpiło w czasie pracy w MPK
  • karta drogowa wozu
  • grafik – jeśli zdarzenie nastąpiło w czasie jazdy z wolnego
  • raport prowadzącego – najlepiej potwierdzony przez kierownika zakładu
  • wydruk z Centrali Ruchu
  • opis zdarzenia podpisany przez kierownika zakładu (jeśli nie było przy zdarzeniu Centrali Ruchu) – należy podać miejsce, datę, godzinę zdarzenia, nr linii oraz krótki opis, co się stało
  • pasek z wypłaty (lub dowód wpłaty do kasy) potwierdzający odciągnięcie z pensji raty za szkodę (lub wpłatę raty w kasie) – pasek/dowód wpłaty są podstawą do zwrotu kosztów przez Fundusz

 

opłacenie biegłego sądowego

  • podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
  • odpowiedni dokument sądowy potwierdzający powołanie biegłego sądowego (z dokładnym opisem zdarzenia) – np. postanowienie z sądu
  • wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
  • wezwanie do zapłaty
  • dowód wpłaty potwierdzający opłacenie przez członka Funduszu kosztów powołania biegłego

 

zasądzone koszty postępowania sądowego

(koszty sądowe, grzywny, nawiązki sądowe, itp.)

  • podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
  • postanowienie/wyrok z sądu
  • wezwanie do zapłaty
  • dowód wpłaty potwierdzający opłacenie przez członka Funduszu kwot zasądzonych w postanowieniu/wyroku sądowym
  • wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)

 

opłacenie adwokata

(opłacenie pełnomocnika
procesowego w postępowaniu
przed sądem cywilnym oraz obrońcy w sprawach karnych)

  • podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
  • akt oskarżenia lub inny dokument sądowy potwierdzający wszczęcie przeciwko członkowi Funduszu postępowania sądowego (na dokumencie musi być wpisana przez sąd sygnatura akt sprawy)
  • faktura (lub rachunek) wystawiona przez kancelarię adwokacką - imiennie na członka Funduszu; na fakturze musi być wpisana sygnatura akt sprawy (identyczna jak na dokumencie z sądu/prokuratury)
  • dowód wpłaty za koszty pomocy prawnej (jeśli faktura była płatna przelewem)
  • wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)

 

mandat karny

(tylko związany z wykonywaniem obowiązków prowadzącego pojazd)

  • podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
  • mandat karny wraz z dowodem wpłaty
  • wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
  • opis zdarzenia podpisany przez kierownika zakładu (jeśli nie było przy zdarzeniu Centrali Ruchu) – należy podać miejsce, datę, godzinę zdarzenia, nr linii oraz krótki opis, co się stało

 

Uwaga:
Jeśli członek Funduszu nie zapłacił mandatu, który otrzymał kilka miesięcy wcześniej i przyjdzie z takim mandatem do Funduszu Asekuracji – Fundusz nie pokrywa kosztów ewentualnych odsetek naliczonych przez organ skarbowy za zwłokę w spłacie mandatu!
Jeśli zatem członek Funduszu przyniesie nakaz komorniczy z urzędu skarbowego, w którym wymieniona będzie kwota główna mandatu oraz kwota odsetek, Fundusz zwróci tylko i wyłącznie kwotę główną mandatu!

INFORMACJA!
Fundusz Asekuracyjny nie zwraca mandatu za korzystanie z telefonu komórkowego niezgodnie z prawem o ruchu drogowym.

 

koszty badań wynikłych
z uczestnictwa w wypadku
z ofiarami

  • podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
  • wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
  • opis zdarzenia podpisany przez kierownika zakładu (jeśli nie było przy zdarzeniu Centrali Ruchu) – należy podać miejsce, datę, godzinę zdarzenia, nr linii oraz krótki opis, co się stało
  • faktura/rachunek za przeprowadzone badania (najlepiej z opisem, czego dotyczyły)
  • dokument z sądu/prokuratury/policji/od pracodawcy – jeśli któryś z tych organów zlecił takowe badanie
  • inna dokumentacja dotycząca zdarzenia

 

koszty komisji sprawdzającej stan techniczny pojazdu po zawinionej kolizji

  • podanie (wypełnione w siedzibie Związku)
  • wydruk z Centrali Ruchu (jeśli była obecna przy zdarzeniu)
  • opis zdarzenia podpisany przez kierownika zakładu (jeśli nie było przy zdarzeniu Centrali Ruchu) – należy podać miejsce, datę, godzinę zdarzenia, nr linii oraz krótki opis, co się stało
  • dokument wystawiony przez komisję sprawdzającą stan techniczny pojazdu
  • faktura/rachunek/kosztorys dotyczące zdarzenia
  • inna dokumentacja dotycząca zdarzenia

 

W szczególnych (indywidualnych) przypadkach Fundusz może zapłacić koszty mandatu karnego lub koszty zasądzone przez sąd w imieniu członka Funduszu – decyduje o tym Zarząd Funduszu Asekuracji.

Do wypełnienia podania o przyznanie zapomogi z Funduszu niezbędne będą następujące dane:

  • adres zameldowania z kodem pocztowym i adres zamieszkania, jeśli jest inny niż adres zameldowania,
  • PESEL,
  • NIP,
  • urząd skarbowy, w którym rozlicza się członek Funduszu,
  • nazwa banku i numer oddziału banku
  • pełny numer konta bankowego, na który należy przelać świadczenie,

a ponadto również:

  • data i godzina zdarzenia,
  • nr linii, na której miało miejsce zdarzenie.



 
  © 2010 ZZKiM KM w Łodzi. Wszystkie prawa zastrzeżone.